Pe strada Henri Coandă a fost uitat un „STOP“ la trecerea peste o cale ferată care nu există
Podul de cale ferată a fost dezafectat, trecerea peste şine a fost asfaltată, dar indicatorul rutier a rămas la marginea drumului.
Maşinile care merg pe strada Henri Coandă din Bacău trebuie să oprească la trecerea de cale ferată semnalizată cu „STOP“ şi „Crucea Sfântului Andrei“. Toate bune, numai că respectiva cale ferată, folosită până acum trei ani de câteva fabrici de la marginea oraşului, a fost asfaltată de Primărie, când strada a intrat într-un program de reabilitare. După un accident de circulaţie, petrecut cu câţiva ani în urmă, podul de cale ferată din apropiere era să fie avariat grav, iar transportul pe acolo să nu mai fie posibil. Societăţile care utilizau calea ferată au renunţat la contractele cu SNCFR, iar trenurile nu mai pot circula pe această variantă.
Numai că administratorii căii ferate au uitat să elimine semnele de circulaţie, aşa că şoferii continuă să oprească la semnul „STOP“ pentru că altfel şi-ar putea pierde, cel puţin teoretic, permisul de conducere. „Nu am primit nicio solicitare din partea administratorului căii ferate pentru eliminarea indicatoarelor. Vom verifica situaţia şi, dacă vom primi o solicitare în acest sens, vom aviza favorabil scoaterea indicatoarelor. Până atunci, ele trebuie să fie respectate de către conducătorii auto, însă nu am efectuat acţiuni de control în zona respectivă“, a declarat subinspectorul Gabriel Blaga, de la Biroul pentru Siguranţa Circulaţiei Bacău.
Doi şoferi din zece
opresc la „STOP“
„Primăria a asfaltat calea ferată, dar nu a scos şi indicatoarele rutiere. Ce să fac, să nu opresc ? Dacă nu opresc, pot să rămân fără permis, chiar dacă nu e niciun pericol pentru că nu poate să treacă trenul“, a declarat Marin Toderaşc, şofer. Din zece şoferi care trec