Mitsubishi continuă trendul de "downsizing" prin lansarea crossoverului ASX. Noul SUV de oraş, ca şi Nissan Qashqai, doreşte să atragă noi clienţi atât din segmentul compactelor, cât şi din cel al modelelor de clasă medie.
De ce să te limitezi numai la asfaltul autostrăzilor când poţi avea libertatea unui traseu montan sau a unui macadam? La această întrebare vrea să răspundă noul ASX, SUV-ul subcompact al Mitsubishi, amplasat în gamă exact sub Outlander. Avem dimensiuni tipice unui automobil de segment C, poziţie înaltă la volan şi spaţiu interior ce aminteşte de un model de clasă medie.
Premiera noului ASX o reprezintă motorizarea de sub capotă. Modelul a fost lansat cu dieselul de 1,8 litri şi 150 CP - motor diesel proiectat exclusiv de Mitsubishi - în condiţiile în care Outlander avea la început un diesel de 2.0 litri TDI cumpărat de la Volkswagen, iar acum unul 2,2 HDi de la Peugeot-Citroën, şi care s-a dovedit extrem de distractiv la condus, atât în oraş, cât şi în afara acestuia. Singurul alt diesel disponibil era cel de 3,2 litri de pe Pajero, dar mult prea mare pentru un SUV compact. Imediat cum iei loc la bord, apartenenţa la gama Mitsubishi se remarcă imediat. Habitaclul este aproape identic cu cel din Outlander, numai că este puţin mai "compact", similar cu cel dintr-un Lancer. Modelul testat era în versiunea de top, Instyle, echipat cu tapiţerie din piele, sistem infotainment cu navigaţie, display touchscreen şi sistem audio Rockford Fosgate. Tot aici menţionăm şi displayul color pentru computerul de bord şi o calitate îmbunătăţită a materialelor utilizate la interior.
Este de apreciat că pentru ASX s-a renunţat la vechiul sistem de pornire a motorului pentru modelele key-less - de a "răsuci" o imitaţie de cheie amplasată pe locul butucului tradiţional şi s-a adoptat sistemul standard, cu buton. În momentul în