Povesteste, in exclusivitate pentru Adevarul, ofiterul III Sorin Soroceanu, cel care a parasit ultimul cargoul Fagaras, rupt de furtuna pe coasta Algeriei V-ati intors in sfarsit acasa, dupa naufragiul navei "Lujin 2" (ex-Fagaras). Cum e sa fii din nou impreuna cu cei dragi?
- Nici acum nu pot sta pe partea dreapta. Am vreo sase rani la piciorul drept, nu pot sa rad, sa stranut, sa tusesc: ma tine o durere groaznica in cutia toracica. Ma doare si ficatul, de la busiturile de pe comanda zgaltaita de vant, izbita de valuri de aproape 20 de metri. Acasa, insa, cu cei dragi, toate se suporta mai usor, e onomastica sotiei mele, vom manca peste, cu mujdei de usturoi si mamaliguta... Ei, vai de petrecerea asta: acum mergem la inmormantarea lui Viorel Gafencu, al doilea val, si cel mai puternic, l-a smuls chiar de langa mine... Sotia lui m-a sunat, plangand, sa ma intrebe daca macar il inmormanteaza intreg, fara nimic lipsa. Fiindca l-au adus, ca si pe Burlacu si Feizula, intr-un sicriu de zinc, inchis ermetic, bagat intr-un sicriu de lemn... Pe el n-am avut puterea sa ma duc sa-l identific la morga. Mi-au spus colegii care l-au vazut acolo ca era intreg.
- Unde v-a prins "valul ucigas"?
- Sus, la tribord, pe comanda. Ne scosesera din port, ca venea furtuna. N-am apucat sa ajungem la Capul Colo, ca s-a dezlantuit infernul. Motorul principal n-a mai putut fi pornit si vantul ne-a impins pe stanci. In prima faza, vaporul s-a rupt in doua si apoi in trei. Daca nu ne-ar fi prins urgia langa stanci, am fi plutit in deriva, ca nava rezista. Primul om care s-a salvat a fost un sirian. A sarit pe stanci, inainte sa vina valul. Dupa el, s-au aruncat si altii. N-au mai avut acelasi noroc. Toti au murit. Vaporul era foarte, foarte inclinat, cam 45-55 de grade, si foarte alunecos. Cine cadea nu mai avea nici o sansa: valul il lua imediat pe sus. Asa a pierit, stri