Patru rute inchise din cauza unor poduri rupte sau a unor alunecari de teren, un oras risca sa fie izolat feroviar daca se va prabusi tunelul de legatura si multe linii aflate in pericol sa se prabuseasca este pe scurt bilantul actual al caii ferate din Romania, care are nevoie de investitii de circa 900 mil. euro pentru a asigura viteza standard europeana de 160 km pe ora.
Liniile directe Sibiu-Brasov, Bucuresti-Giurgiu, Marasesti-Focsani sau Turnu Severin-Filiasi sunt inchise circulatiei sau sunt deviate pe alte rute mai lungi, dupa ce in ultimii patru ani s-au rupt trei poduri importante la Arpasu de Jos (Sibiu) in 2009, Gradistea (jud. Giurgiu) in 2005 si Putna Seaca (jud. Vrancea) in 2005, iar in luna februarie a acestui an au avut loc alunecari de teren in localitatea Balota (jud. Mehedinti).
"Calea ferata a fost fortata sa devina neatractiva prin lipsa investitiilor in infrastructura, care a dus la izolarea unor localitati precum Giurgiu, prin prabusirea in 2005 a podului de la Gradistea, sau a orasului Galati, prin riscul crescut de prabusire a tunelurilor aflate la intrarea in localitate", afirma Stefan Roseanu, secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania (AIFR), care detine 20 de companii cu afaceri totale de 1 mld. euro. Lucrarile de reparatie a tunelului CFR Galati (cu o lungime de 1 km) au inceput in 1996 si nu au fost finalizate.
El afirma ca prabusirea podurilor de pe calea ferata dintre Brasov si Sibiu a provocat izolarea celor doua orase. In plus, legatura dintre Muntenia si Transilvania este intrerupta temporar din cauza faptului ca tunelurile de protectie impotriva caderilor de stanci de pe Valea Oltului nu sunt finantate. "Legatura feroviara a Timisoarei de Bucuresti este o alta problema a deficientei infrastructurii feroviare, intrucat, pe langa izolarea unui important spatiu urban, este intrerupta