Producătorul francez de anvelope Michelin, care deţine trei fabrici în România, pregăteşte proiecte noi pentru fabrica de anvelope de camion de la Zalău, iar în perioada următoare ar putea produce la Floreşti şi anvelope pentru automobile electrice, potrivit membrilor consiliului executiv al grupului.
Compania, cu afaceri de aproximativ 400 de milioane anual în România, angajează circa 3.200 de oameni, din care 300 la fabrica de cord metalic RomSteel din Zalău, 1.400 la fabrica de anvelope de camion Silvania şi 1.500 la fabrica de anvelope de autoturisme Floreşti.
"Facem multe lucruri în România, inclusiv activităţi de inginerie. Ne uităm la câteva proiecte speciale pentru Zalău, dar nu pot spune prea multe acum. Acolo avem o fundaţie bună şi am lucrat bine în ultimii zece ani", a declarat Pete Selleck, membru al consiliului executiv Michelin şi preşedinte al diviziei de anvelope de camion Michelin.
Fabrica de anvelope de camion a fost preluată împreună cu cea din Floreşti, Prahova, în 2001, iar în ultimii 10 ani a realizat investiţii în modernizare şi a construit în 2003 şi fabrica de cord metalic care produce zilnic mai mult de 10.000 km de cablu.
Ar putea să producă în România şi anvelope pentru automobile electrice
"Îmi aduc aminte că la momentul integrării uzinelor în grupul Michelin m-a şocat atitudinea oamenilor din uzină, cărora parcă le era frică să vorbească cu managementul, să se implice. Am vizitat însă uzinele în anii următori, am pus la punct interacţiunea dintre management şi angajaţi şi am văzut că atitudinea lor s-a schimbat", a spus Selleck pentru Ziarul Financiar la forumul internaţional "Challenge Bibendum 2010", organizat de Michelin la Rio de Janeiro.
Odată cu investiţiile reprezentanţii companiei spun că a crescut şi gradul de competenţă al angajaţilor, astfel că de câţiva ani şi în România se aplică a