Agenţii CIA au pregătit o strategie de comunicare care să împiedice ţările europene să-şi retragă sprijinul pentru operaţiunile militare din Afganistan. Spoturi cu femei afgane, apeluri directe ale preşedintelui Obama: sunt doar câteva dintre elementele strategiei „publicitare“ a serviciilor secrete americane.
Relaţii publice sau nu, cert este că un proiect al strategiei CIA (Agenţia Centrală de Informaţii), pe care scrie „clasificat", a ajuns pe internet prin intermediul portalului WikiLeaks.
Citiţi şi:
Numărul doi al CIA, numit "bătrânul înţelept", demisionează după 30 de ani de spionaj
Acesta susţine că agenţii americani s-au alarmat în februarie, moment în care coaliţia la guvernare în Olanda s-a rupt tocmai din cauza disputei privind prelungirea misiunii în Afganistan. Strategia americană concepută de o aşa-numită „celulă roşie" a Agenţiei americane trebuie să prevină o eventuală situaţie similară în Franţa sau Germania, aliaţi importanţi ai Statelor Unite în misiunea ISAF din Afganistan.
Spoturi cu afgane
Ţinta strategiei de PR a CIA nu sunt guvernele, ci cetăţenii europeni, sensibili la moartea atâtor soldaţi pe frontul afgan. Planul de lobby în cazul francezilor, sensibili la frumos şi la drepturile omului, prevede mesaje ale femeilor afgane care povestesc despre viaţa lor lipsită de drepturi sub regimul taliban. Simpatia germanilor pentru operaţiunile militare în Afganistan va fi stimulată cu informaţii privind consecinţele unui eşec al misiunii ISAF în Afganistan.
Creşterea numărului de imigranţi, pericolul traficului de droguri, al răspândirii terorismului în inima Europei vor atinge cu siguranţă coarda sensibilă a nemţilor. Lobby-ul CIA va face apel şi la orgoliul germanilor, amintindu-le de reputaţia ţării lor în cadrul Alianţei Nord-Atlantice. Presa austriacă susţine că proiectul CIA este