Ultimele luni din 2012 nu se anunta foarte bune pentru piata locala de publicitate, dupa un inceput de an sub asteptari si o vara in care instabilitatea politica si fluctuatiile de curs valutar i-au afectat pe clienti, spune Maria Tudor, directorul Zenith, una dintre cele mai importante agentii de media din Romania. Referitor la proiectul de ordonanta pentru modificarea Legii Audiovizualului, dezbatut pe larg in industria de media si publicitate in ultimele zile, Maria Tudor spune ca "are potentiale implicatii extrem de negative pentru piata de publicitate in general", piata al carei declin - apreciaza ea - ar trebui sa se opreasca in 2013.
Maria Tudor conduce din 2000 agentia Zenith Romania, parte a retelei Zenith Optimedia, detinuta de grupul Publicis. Recent, in ultima sa prognoza privind evolutia pietei de publicitate, Zenith estima ca anul 2012 este al patrulea an consecutiv de cadere a investitiilor media in Romania - "un declin mai lent (doar 1 digit), dar cu atat mai dureros avand in vedere premizele potential pozitive ale acestui an".
"Asteptarea mea de la 2013 este oprirea declinului. Nu vreau mai mult"
Rep.: In cea mai recenta prognoza a sa privind piata media, Zenith a revizuit din nou predictiile pentru piata locala. De ce?
Maria Tudor: A trebuit sa ne refacem previziunile - lucru care se intampla si la nivel global. Ca regula, actualizarea prognozei se face trimestrial si, intr-adevar frecventa e necesara data fiind dinamica schimbarii. Evident ca aceste schimbari sunt determinate de ceea ce se intampla in contextul economic, observandu-se insa cresterea influentei politicului, direct sau indirect.
Am inceput anul optimisti, dar pe parcurs a trebuit sa recunoastem ca 2012 e al patrulea an de declin al pietei de media.
Trimestrul 4 nu se anunta nici el foarte bun. E insa definitoriu pentru nivelul scade