Initiativa Sony vine in contextul in care evenimentul “Black Friday”, desfasurat la finalul lunii noiembrie in Romania, in ultimii trei ani, a fost mult diferit fata de conceptul original din SUA.
“Este nevoie de un eveniment care sa impulsioneze vanzarile atat in prima parte a anului, cat si in apropierea Sarbatorilor de Pasti. Ne-am dori sa fie organizat cel mai bine in luna martie a anului viitor. Inca nu ne-am gandit la un nume, avem o strategie pe hartie si suntem in discutii cu mai multi reprezentanti din piata pentru a-l organiza. Planificarea unui astfel de eveniment este deja de catva timp «pe buzele» mai multor actori din piata”, a declarat in exclusivitate pentru Wall-Street.ro – Lucian Radulescu (foto), country manager Sony Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
El apreciaza ca un astfel de concept se poate aplica cel mai bine pe piata din Romania.
“Black Friday, cu bune, cu rele, trebuie tratat ca atare. La o distanta de 4 luni este oportun sa lansam un astfel de eveniment care ar putea incuraja piata si vanzarile. Black Friday trebuie luat ca atare, dar este nevoie ca pe piata sa apara ceva nou, dar care sa fie mult mai consistent si mai bine organizat. Intr-un an, cel mult doi, realizarea unui astfel de eveniment ar putea deveni un standard, practic piata locala sa dispuna de doua evenimente si perioade distincte de reduceri”, spune Radulescu.
Vanzarile din intervalul februarie-martie ar fi un “triple win”
Seful Sony descrie, pe scurt, strategia de organizare a evenimentului ca un “triple win” (castig de toate cele trei parti ale ciclului de achizitie: producator/retailer/cumparator).
“Vanzarile din intervalul februarie-martie ar fi un “triple win” – ar pleca produsele vechi din stoc – si ar face loc produselor noi la raft. Este un proces similar ciclurilor de marketing. In prezent modelele vechi stau pe raft – dar c