Renault a semnat, la Moscova, acordul pentru preluarea unei participaţii de 25 la sută la Avtovaz, pentru suma de 1 miliard USD. Avtovaz este proprietarul mărcii Lada, fabricată la uzina Togliatti din regiunea Volga. „Lada este o marcă rusească, parte a culturii ruseşti şi va fi menţinută”, a declarat Carlos Ghosn, boss-ul de la Renault, după apariţia unor zvonuri care dădeau ca sigură fabricarea aici a modelului Logan.
Primul model Lada produs în urma parteneriatului ar putea fi comercializat la sfârşitul anului 2009. Vânzările Lada vor fi incluse în rezultatele Renault, iar Rusia va deveni astfel principala piaţă a grupului francez. Piaţa auto din Rusia este în expansiune şi ar putea deveni cea mai mare din Europa. Capacitatea de producţie a Avtovaz permite fabricarea a 750.000 maşini anual (Lada Kalina, Priora şi 4х4)
Renault a semnat, la Moscova, acordul pentru preluarea unei participaţii de 25 la sută la Avtovaz, pentru suma de 1 miliard USD. Avtovaz este proprietarul mărcii Lada, fabricată la uzina Togliatti din regiunea Volga. „Lada este o marcă rusească, parte a culturii ruseşti şi va fi menţinută”, a declarat Carlos Ghosn, boss-ul de la Renault, după apariţia unor zvonuri care dădeau ca sigură fabricarea aici a modelului Logan.
Primul model Lada produs în urma parteneriatului ar putea fi comercializat la sfârşitul anului 2009. Vânzările Lada vor fi incluse în rezultatele Renault, iar Rusia va deveni astfel principala piaţă a grupului francez. Piaţa auto din Rusia este în expansiune şi ar putea deveni cea mai mare din Europa. Capacitatea de producţie a Avtovaz permite fabricarea a 750.000 maşini anual (Lada Kalina, Priora şi 4х4)