Ministrul dezvoltării s-a asigurat că în Capitală se va aplica proiectul său privind publicitatea stradală, în locul celui propus de edilul-şef. Sursa: Codrin PrisecaruSursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANŢU
1 /.
Capitala nu va face excepţie de la noile reguli privind publicitatea stradală, pe care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) vrea să le impună încă din prima zi a anului viitor. Ministrul Elena Udrea s-a asigurat personal de acest lucru, ieri, când consilierii generali (în majoritate democrat-liberali) ar fi trebuit să voteze alte norme - e drept, mai permisive - propuse de edilul-şef al Bucureştiului, Sorin Oprescu.
"Am primit o adresă de la MDRT, prin care ministerul ne-a cerut să nu aprobăm nimic până când MDRT nu va aproba Regulamentul privind amplasarea publicităţii la nivel naţional", şi-au explicat poziţia liderii grupului PDL din Consiliul General.
Primăria ar fi vrut reclame şi în Centrul Istoric
Deşi ambele proiecte au acelaşi scop - de a reglementa publicitatea stradală -, al lui Oprescu e mai permisiv şi, implicit, mai convenabil publicitarilor. Astfel, în timp ce specialiş tii MDRT intenţionează să interzică publicitatea de orice fel pe clădirile istorice, cei ai municipalităţii sunt de părere că se pot monta reclame şi în Centrul Istoric al Capitalei, pe acoperişurile imobilelor.
"Reclamele publicitare amplasate pe terase (acoperişuri) vor putea avea o înălţime de trei metri în cazul construcţiilor care au înălţimea faţadei până la 15 metri", este prevăzut în proiectul ce ar fi trebuit să obţină ieri girul consilierilor generali şi care ar fi urmat să fie aplicat de la 1 august anul viitor.
Cât despre plasele publicitare (mash-uri), în baza regulamentului municipalităţii, acestea ar putea fi amplasate pe orice clădire, cu o condiţie: să nu acopere ferestrele.
@N_P