Porsche si Volkswagen au redesenat luni harta industriei auto din Europa, productia din Anglia este in crestere, la fel sunt si preturile, Germania se confrunta din nou cu perspectiva grevelor pe caile ferate iar E.On incearca sa transforme o infrangere intr-o victorie. Acestea ar fi principalele subiecte abordate in presa internationala de business de marti, monitorizata de The Money Channel.
Doua tranzactii concomitente redeseneaza harta auto europeana, titreaza Financial Times. Industria auto europeana a suferit luni o transformare majora odata cu anuntul Porsche de preluare a controlului Volkswagen care la randul sau a cumparat doua treimi din producatorul suedez de autocamioane Scania. Porsche devine astfel stapanul unui imperiu auto de 150 de miliarde de euro care reuneste branduri precum VW, Skoda, Audi, Lamborghini, Scania sau MAN. Compania din Stutgart a primit verde din partea boardului sa-si mareasca participatia in Volkswagen de la 31% la peste 50 de procente in cadrul sedintei de luni. Cu doar cateva ore inainte, VW, cel mai mare producator auto european s-a hotarat sa cumpere 31% din drepturile de vot din Scania contra sumei de 2,9 miliarde de euro de la influenta familie Wallenberg.
Mutarea a marcat concluzia uneia dintre cele mai dure si de durata preluari din istoria corporatista europeana recenta. Cele doua tranzactii reprezinta apogeul carierei lui Ferdinand Piech, nepotul lui Ferdinand Porsche, actionar semnificativ la Porsche si presedintele consiliului de administratie al Volkswagen si MAN. "Obiectivul nostru este sa cream una dintre cele mai puternice si mai inovatoare aliante auto din lume, capabila sa faca fata competitiei internationale" a declarat directorul executiv al Porsche, Wendelin Wiedeking.
Din The Guardian aflam despre noile date macroeconomice lunare furnizate ieri de catre Royal Bank of Scot