Aflaţi cât mai multe despre potenţialul angajator, relaxaţi-vă ca să vă ţineţi în frâu emoţiile şi nu vă jenaţi să cereţi lămuriri. Sursa: Hepta
Angajatorii români susţin că se confruntă cu tot mai mulţi candidaţi care nu ştiu să-şi prezinte activitatea şi cu atât mai puţin să-şi stăpânească emoţiile la interviu. Pe lângă faptul că mulţi aplică pentru posturi nepotrivite, vin la interviu şi total nepregătiţi. „Ar fi de preferat ca toţi cei care urmează a se prezenta la un interviu să ştie cât mai multe despre firma angajatoare şi cerinţele postului pentru care au aplicat“, sugerează Anca Podolean, director HR la Vodafone România.
Specialiştii în resurse umane au câteva sfaturi care ajută la ţinerea în frâu a emoţiilor şi recomandă multă atenţie la vestimentaţie şi la punctualitate.
Ţinuta, decentă şi profesionistă
Dacă îmbrăcămintea aleasă este cea potrivită, se poate spune că s-a trecut de primul hop, cel al primei impresii. Nu este obligatorie purtarea costumului, însă este indicată optarea pentru o vestimentaţe potrivită jobului pentru care s-a aplicat. „Trebuie aleasă o ţinută decentă şi profesionistă, în acord cu specificul companiei. De exemplu, la un interviu în industria farmaceutică, pentru postul de reprezentant medical, candidatul ar trebui să se prezinte aşa cum dorim să vină şi în faţa partenerilor: în costum, cămaşă şi cravată, pentru bărbaţi, deux-pieces sau cămaşă şi pantalon/fustă, pentru femei“, recomandă Anca Covaciu, directorul de resurse umane la Zentiva România.
Mai bine mai devreme
Pe lângă faptul că angajatorul aprecia ză un candidat punctual, se recoman dă să se ajungă la interviu cu zece minute mai devreme. „Astfel, există timp pentru acomodarea cu atmosfera. Candidatul poate vedea ce fac angajaţii, cum se comportă, îşi dă seama dacă este o atmosferă relaxată sau nu