Managerul general al companiei iberice Avantia spune că veniturile din imobiliarul autohton nu mai ating cotele record din anii trecuţi. Realism şi multă muncă. Acestea sunt elementele pe care se bazează strategia dezvoltatorului spaniol în această perioadă economică nefavorabilă. O zi toridă de iunie. Strada Promoroacă. Vremea de afară contrastează puternic cu numele străzii pe care se află sediul companiei Avantia.
Denumirea şi aspectul străzii încă neasfaltate rezonează însă perfect cu situaţia în care se află piaţa imobiliară românească. Preţuri „îngheţate“, tranzacţii „în groapă“.
Portarul ne îndreaptă spre „domnul spaniol“, la etajul doi al clădirii office de la numărul 10. În interior, lucrurile se schimbă.
Atmosferă corporatistă, săli de şedinţă ocupate, oameni muncind la birouri. Aşteptăm câteva minute, să se elibereze una dintre încăperi, prilej bun pentru o primă parte a şedinţei foto. Unul dintre ingineri îi face loc patronului la biroul său. Lumina este mai bună acolo.
„Cred că trebuie să fii în stare să transmiţi angajaţilor că avem grijă, cu toţii, de afacerea noastră. Ei trebuie să simtă că sunt parte a unei familii. Eu cred în munca grea, nu cred în speculaţie, cred în puterea unei companii. Şi din nou, în munca grea“, explică Juan Francisco Díaz principiile după care conduce afacerea.
Sala de şedinţe este acum liberă. Începem interviul, în timp ce câţiva oameni „împodobesc“ camera cu însemnele companiei. Pentru fotografii.
În România, Avantia nu poate oferi încă o cifră de afaceri, pentru că până acum s-a ocupat numai de achiziţia de terenuri. Grupul
Peyber, care deţine 35% din companie, a avut anul trecut afaceri de 100 de milioane de euro. Díaz estimează că, în 2011, cifra de afaceri din România se va ridica la 20 de milioane de euro.