Bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) ar putea fi suplimentat cu 7,5 milioane lei, bani destinaţi pentru reparaţii curente la infrastructura feroviară publică de pe linia 205 Braşov-Podu Olt, ca urmare a înlăturării efectelor ploilor produse în luna iulie 2009. Fondurile prevăzute se utilizează pentru servicii de expertiză, proiectare şi executarea lucrărilor necesare redeschiderii circulaţiei trenurilor în zona podului km.99+396, de pe linia 205 Braşov-Podu Olt, afectată de calamităţile naturale produse în luna iulie 2009.
"Ploile torenţiale de mare intensitate şi inundaţiile produse în prima decadă a lunii iulie 2009 în zona centrală a ţării au afectat grav infrastructura feroviară. Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” - SA a acţionat în perioada imediat următoare producerii calamităţilor naturale, cu personal propriu, pentru readucerea în stare de funcţionare a infrastructurii feroviare, dar în prezent circulaţia este în continuare închisă în zona podului de la km.99+396 de pe linia 205 Braşov-Podu Olt între staţiile Arpaş-Porumbacu, deoarece s-a produs înclinarea pilei nr.I dinspre Braşov cu aproximativ 10 grade spre amonte, ceea ce a condus la deplasarea tablierelor adiacente pilei afectate cu scoaterea lor de pe aparatele de reazem. Distrugerile infrastructurii feroviare au fost majore, iar lucrările de refacere nu pot fi realizate în regie proprie", se arată în proiectul de hotărâre de Guvern, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Redeschiderea circulaţiei trenurilor pe această rută presupune două etape
Prima etapă reprezintă suplimentarea bugetului MTI cu 7,5 milioane lei, fără TVA, pentru achiziţionarea la pachet a serviciului de proiectare şi execuţie a lucrărilor de punere în siguranţă a tablierelor şi redeschiderea circulaţiei trenurilor cu restricţie de viteză. Ach