Cea de-a doua ediţie a celui mai mare târg care promovează producţia ecologică în Ardeal a debutat ieri, la Iulius Mall. Cei peste 27 de expozanţi încearcă să le atragă atenţia clujenilor asupra produselor bio prin efectele „tămăduitoare” pe le au.
Dacă anul trecut, la Târgul Verde au participat peste 45 de expozanţi, la cea de-a doua ediţie a evenimentului numărul acestora s-a diminuat la 27. „Faptul că anul trecut a fost o ediţie de debut, dar şi criza financiară şi-au spus cuvântul. În mod normal, avem 30 de expozanţi, doar că unii dintre ei au preferat să-şi prezinte produsele în cadrul magazinelor bio”, a explicat Cecilia Măruţă, purtătorul de cuvânt al târgului.
Clujenii pot cumpăra sute de produse certificate ecologic, de la cosmetice, la produse de curăţat fără chimicale, până la jucării ecologice sau băuturi alcoolice bio.
Vinul-medicament
Dacă anul trecut Magiunul de Topoloveni a fost unul dintre produsele cele mai căutate la târg, anul acesta vedeta târgului este de departe vinul cu miere şi propolis, Nectarul Viilor, al producătorului Apidava din Blaj. Vinul atât alb, cât şi cel roşu, conţine peste 20% miere şi are o concentraţie de propolis de 5%. Potrivit Alinei Mateş, directorul de marketing al firmei, vinurile sunt recomandate persoanelor anemice, celor cu boli de inimă şi au, de asemenea, un efect energizant. „Se consumă ca medicament, nu e recomandat să fie băut ca alcool, chiar dacă te poţi îmbăta liniştit din el. Doar că unii sunt alergici în cazul unui consum mare de propolis”, a explicat Alina Mateş.
Potrivit acesteia, cele două sortimente de vin realizate după o reţetă proprie sunt unice în România, iar preţul unei butelii este de 15 lei.
Lansări de produse
Printre produsele care vor fi lansate la târg este şi crema de mană de pădure, un alt produs unic pe piaţă, miere obţinută din fl