O fostă studentă a Universităţii de Arte Plastice (Secţia Design) din Bucureşti a realizat un concept de pupitru terapeutic care are la bază ideea de dezvoltare independentă a copilului cu dizabilităţi. O fostă studentă a Universităţii de Arte Plastice (Secţia Design) din Bucureşti a realizat un concept de pupitru terapeutic care are la bază ideea de dezvoltare independentă a copilului cu dizabilităţi.
Pe parcusul celor 4 ani de facultate, Andreea Săndulescu s-a apropiat foarte mult de designul pentru copii, ramură care nu i s-a părut suficient de dezvoltată în România. “În timp, am participat alături de mama mea la filmările emisiunii de la TVR «Oameni ca noi» şi am văzut cazuri impresionante, de copii care ajutaţi de un kinetoterapeut au făcut progrese enorme, iar din diagnosticul de handicap locomotor ei au putut să îşi revină şi chiar să se integreze în societate”.
În urma experienţelor trăite alături de micuţii cu dizabilităţi, Andreea s-a gândit la un proiect menit să vină în ajutorul lor. “Pe scurt, acest scaun este o continuare a programului kinetoterapeutului, este o terapie prin joacă. Într-un scaun fixat de un pupitru, copilul, dar şi părintele au încredere că este în siguranţă, micuţul se simte protejat, aflându-se, totodată, în microuniversul lui, în care poate descoperi toată lumea.”
În 2007 a realizat un proiect care merge mai departe cu tehnologia, implicându-se în viaţa familiei cu un copil cu dizabilităţi şi care, pe lângă programul kinetoterapeutului, îi oferă celui mic alte multe ore de terapie psihică şi motorie.
“Proiectul îl voi continua la doctorat, anul acesta, când voi realiza o machetă şi voi face teste. Tocmai pentru că nu am considerat proiectul terminat, nu l-am patentat, dar mă voi ocupa de asta anul acesta, când sper că voi realiza şi macheta.”
Nu doar hi-tech
“Displa