Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, care deţine uzina auto de la Craiova, va demara în perioada următoare prima campanie masivă de recrutare prin care va urmări majorarea numărului angajaţilor de la 3.600 în prezent la aproape 7.000 atunci când uzina va produce la capacitatea maximă, potrivit unor surse apropiate companiei.
Oficialii Ford România nu au oferit niciun comentariu pe această temă.
Până în prezent pentru uzina de la Craiova Ford a angajat 90 de electricieni, iar cadenţa lunară de producţie se situează în jurul a 1.000 de maşini, faţă de ţinta maximă de 25.000 de maşini pe lună.
De la demararea producţiei în septembrie 2010 până la finele lunii februarie uzina a produs 12.000 de utilitare Ford Transit Connect, acestea fiind destinate aproape în exclusivitate exportului către pieţe vest-europene, inclusiv Marea Britanie, Franţa sau Germania.
Primele modele Ford B-Max asamblate în uzina de la Craiova vor ieşi pe stradă în vara acestui an, arată sursele citate. Aceste maşini nu vor fi destinate comercializării, ci reprezintă modele de preserie testate de către constructorul american înaintea lansării producţiei. Potrivit declaraţiilor anterioare ale lui Dionisio di Campos, fostul preşedinte al Ford România, primele modele de preserie erau programate să fie asamblate în a doua parte a anului acesta, astfel, planurile americanilor ar putea accelera pe fondul revenirii economiei la nivel european.
La mai puţin de câteva luni de când viitorul Ford B-Max va intra în fabricaţie la uzina din Craiova, numărul furnizorilor de componente care vor livra către Ford a crescut la peste 20, aceştia urmând să investească până anul viitor peste 200 de milioane de euro în construcţia facilităţilor de producţie.
Cea mai nouă investiţie a fost anunţată de Yazaki România la Caracal, în judeţul Olt, unde japonezii vo