Cu toate că vânzătorii încearcă să-şi atragă clienţii cu oferte şi pachete promoţionale, arădenii evită să cheltuie bani. Vânzările produselor de ultimă tehnologie, cum ar fi plasmele sau LCD-urile, au scăzut mult în ultimele luni, deşi cu ocazia sărbătorilor de Paşte, în magazine au fost numeroase promoţii. „Pot spune că anul trecut înainte de Paşte s-au vândut destul de bine LCD-urile, iar vânzările creşteau de la o lună la alta. Arădenii erau interesaţi să cumpere, chiar şi să le ofere cadou. În acest an însă vânzările au scăzut drastic” , a declarat Alin Pârvu, asistent vânzări.
Dacă în urmă cu câţiva ani cumpărarea unui monitor LCD a fost la îndemâna multor persoane, la ora actuală plasmele sunt considerate produse de lux pe care doar oamenii de afaceri şi le pot permite.
Când şi-au făcut loc pe piaţă electrocasnicelor, acestea erau căutate de mulţi arădeni, care fie că le achiziţionau cash, fie în rate. „Mi-am cumpărat anul trecut un astfel de televizor, în rate bineînţeles, căci nu am avut posibilitatea să-l achit cu banii jos. În câţiva ani nu o să mai am nevoie de un alt LCD, cu toate că îmi place să urmăresc evoluţia lor pe piaţă, să văd ce modele au mai apărut şi cum cresc preţurile de la o zi la alta” , a spus Florin Lăpădat.
Cheltuieli prioritare
Calitatea plasmelor şi cea a LCD-urilor reuşeşte în tot mai mică măsură să atragă cumpărători. Arădenii de rând îşi calculează atent bugetul lunar, iar, de cele mai multe ori, un produs modern îşi găseşte greu loc printre alte cheltuieli necesare.
„Prefer să-mi cumpăr de mâncare şi să mă uit în continuare la televizorul vechi pe care îl am acasă, decât să-mi dau mai bine de două salarii pe un LCD de ultimă generaţie. Nu îmi permit deocamdată achiziţionarea unui astfel de produs electrocasnic, mai ales acum, în plină criză financiar