Autorităţile din domeniile mediului şi al educaţiei n-au ajuns nici în 2009 la un consens în ceea ce priveşte introducerea manualelor de ecologie în şcoli. Primele discuţii pe acest subiect au avut loc în urmă cu cinci ani.Inspectorii şcolari spun că elevii învaţă noţiuni de protecţia mediului, dar numai în clasele cu profilul Biologie şi Geografie sau doar la decizia fiecărei şcoli.
CITEŞTE ŞI:
Braşov: Decoraţi-vă casa cu mobilă ecologică!
Pentru orice copil bine-crescut, să arunce o hârtie la coşul de gunoi este o obişnuinţă. Educaţia ecologică înseamnă însă mult mai mult de-atât. Elevii şi liceenii ar trebui să aibă idee despre cât de poluat este mediulîn care trăiesc, despre ce alimente ar trebui să consume sau despre cum trebuie să conserve biodiversitatea în ariile protejate şi nu numai.
Asimiliarea noţiunilor de acest gen duce la schimbarea mentalităţilor şi, implicit, a atitudinilor. Iar aşa cum o copil este învăţat să citească, el ar putea foarte bine să deprindă de mic şi un comportament responsabil faţă de mediul înconjurător.
LECŢIA DE MEDIU, la latitudinea profesorului
În prezent, programa de învăţământ a unei şcoli se împarte în trei: trunchiul de ore comun, stabilit la nivelul Guvernului, orele stabilite la nivel locală, în funcţie de planurile de dezvoltare a fiecărei regiuni, şi orele stabilite de conducerea fiecărei şcoli.
Astfel, introducerea Ecologiei ca materie opţională într-o şcoală ar trebui să rămână la latitudinea fiecărui director, dar numai dacă Ministerul Educaţiei aprobă manualele necesare. Iar potrivit ministrului Mediului, Ecaterina Andronescu, anul acesta nu s-a realizat nicio licitaţie pentru manualele de ecologie.
Fostul preşedinte al Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului (ANPM), Mihail Fâcă, a spus că anul acesta, reprezentanţii Ministerului Mediului şi cei din Ministerul Educaţ