Pe piata romaneasca va aparea in doi ani un nou model de automobil, produs la Craiova. Reprezentantii producatorului de automobile arata spre GM ca varianta optima de investitor
Statul roman a preluat, ieri, pachetul de control de 51% de la producatorul coreean de automobile Daewoo Motor, pana acum proprietarul Daewoo Automobile Craiova, in urma unei tranzactii de 60 de milioane de dolari, au anuntat, ieri, reprezentanti ai Ministerului Economiei.
Prin urmare, statul va detine, in urma tranzactiei, 100% din capitalul social al Daewoo Craiova prin intermediul companiei Automobile Craiova SA, la care MEC este actionar majoritar, controland 72,4% din capitalul social. Preluarea fabricii din Craiova se va finaliza la mijlocul lunii octombrie, reluarea privatizarii cu noii investitori interesati urmand sa fie inceputa in luna decembrie.
MEC a primit deja mai multe scrisori de interes din partea unor investitori care ar dori sa preia fabrica de la Craiova, printre care se numara General Motors, Ford Motors, Renault-Nissan si Chery Automobile China.
Potrivit ministrului Economiei, Codrut Seres, o conditie obligatorie pentru viitorul investitor este aceea de a produce in maximum doi ani un nou model de automobil.
Reprezentantii Daewoo Automobile Craiova au refuzat sa dea detalii specifice despre acest proiect, afirmand totusi ca o preluare a Daewoo Craiova de catre General Motors ar fi o varianta mai convenabila din punct de vedere tehnologic, pentru ca ar necesita mai putine modificari la liniile de asamblare.
GM ne vrea si nu prea
Directorul de comunicare al Daewoo Craiova, Valeriu Garlea, a precizat ca, daca uzina craioveana va fi preluata de un alt producator decat General Motors, schimbarile care ar trebui facute la liniile de asamblare de motoare si cutii de viteze ar fi consistente, deoarece aces