Regizorul francez Claude Lelouch a intrat în război. Ieri, la Buftea, la studiourile MediaPro, s-au filmat scene de luptă între armata americană şi cea germană în Parisul celui de-al doilea război mondial, pentru pelicula "Ces amours la".
Soldaţi, tancuri, unul nemţesc celălalt al americanilor eliberatori, noroi şi case în flăcări au compus câmpul de bătălie pentru cea de-a 45-a peliculă din cariera regizorului Claude Lelouch, şi cea mai ambiţioasă dintre ele, dacă ţinem cont de faptul că povestea filmului urmăreşte destinul unei femei din 1940 până în 1960, pe parcursul firului epic urmând ca Lelouch să insereze secvenţe filmate de-a lungul întregii sale activităţi cinematografice.
EFECTE SPECIALE DE OSCAR
Soldaţii, mulţi dintre ei figuranţi români, toropiţi de soarele puternic, mânjiţi cu noroi din cap până în picioare şi asudaţi în uniformele greoaie, aleargă atenţi să nu fie pârliţi de flăcările care izbucnesc din casele în ruină. Printre rafale de mitralieră, explozii, vălătuci de fum, funingine şi salve de tun Claude Lelouch (îmbrăcat în negru din cap până în picioare, cu o beretă pe cap) se agită ca un titirez, aruncă explicaţii în dreapta şi-n stânga, îi mână pe soldaţi pe traseul stabilit, pentru ca din când în când să salte camera pe umăr şi să filmeze cadrul aşa cum ştie că nu va ieşi decât dacă o face el. Cu această ocazie se poate lesne observa multidisciplinaritatea despre care se tot vorbeşte în cazul lui Lelouch, el fiind nu doar regizor, ci şi producător, scenarist, operator, ceea ce îi permite, după cum declară chiar el, să stăpânească şi să urmărească filmul din unghiuri diferite. Războiul merge ca uns, dacă se poate spune aşa, şi datorită efectelor speciale realizate sub supravegherea unui specialist de Oscar, care a condus şi echipa de la producţia "Aliens", câştigând premiul Academiei Americane de Film în 1987.