Cu un motor de 8 litri, care are 16 cilindri si patru turbine, Bugatti Veyron dezvolta 1.001 CP, avand limitator electronic la viteza de 407,5 kilometri pe ora. In urma cu zece zile, prestigioasa revista auto BBC Top Gear a acordat mai multe premii in cadrul unui concurs denumit "Masinile anului 2005", cel mai ravnit trofeu revenindu-i elitistei Bugatti Veyron.
FORTA. Considerata acum cativa ani drept un proiect aproape irealizabil, Bugatti Veyron este cea mai rapida masina de serie din lume, automobilul putand atinge fabuloasa viteza de 407,5 kilometri pe ora. Mai mult decat atat, valoarea respectiva este limitata electronic, constructorii considerand ca nivelul stabilit este unul demn de incredere. La aceasta viteza insa, consumul se ridica la cota de un litru pe kilometru, nefiind vorba practic decat de atingerea unui prag de performanta si nicidecum de o viteza de croaziera in adevaratul sens al cuvantului. De altfel, in cazul in care masina este solicitata pentru atingerea acestei valori, anvelopele Michelin, care sunt special concepute pentru a incalta un Veyron, nu pot rezista decat maximum 15 minute, iar traseul ar trebui sa fie unul in linie perfect dreapta, fara nici un viraj.
INGENIOZITATE. Motorul unui Bugatti Veyron are o capacitate de 7.993 de centimetri cubi, acesta putand dezvolta in cuplu maxim o putere de peste 1.000 CP. Pentru racirea unei asemenea "herghelii" insa, este nevoie de mai multe radiatoare, numarul acestora ajungand chiar la 10 in cadrul celor sase versiuni construite. Din pacate, asezate sub capota din fata, radiatoarele nu mai lasa nici un fel de spatiu pentru bagaje. Pentru masurarea cat mai exacta a puterii, pe consola exista, alaturi de turometru, si un indicator special pentru masurarea sa, gradat la intervaluri de cate 100 CP. Cutia de viteze este mecanica, avand sapte trepte, montate manete si la volan si are dublu a