Filmul „The Tree of Life“ / „Arborele Vieţii“, de Terrence Malick, a primit Palme d’Or, distincţia supremă a festivalului. Kirsten Dunst şi Jean Dujardin, actori în două dintre cele mai apreciate filme ale ediţiei, „Melancholia“ respectiv „The Artist“, au primit premiile de interpretare.
Două filme importante prezentate la cea de-a 64-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Cannes, care s-a încheiat duminică seară, şi care s-au regăsit şi în palmares au tratat cu tema finalului iminent al umanităţii, din varii motive: „The Tree of Life", al americanului Terrence Malick, şi „Melancholia", ultimul opus al danezului Lars von Trier, marketat ca „SF apocaliptic". Nu se ştie dacă este vorba de o pură coincidenţă sau dacă tema sfârşitului lumii bântuie imaginarul colectiv care resimte presiunea pre-apocaliptică, cert este că juriul prezidat de americanul Robert de Niro a trebuit să ţină seamă de acest fapt şi să-l marcheze şi în palmares.
Dintre cele două pelicule, în cele din urmă juriul a preferat-o - pentru Palme d'Or - pe cea a lui Terrence Malick, privilegiind într-un fel Viaţa, pentru că filmul apreciatului cineast american abordează şi tema paternităţii şi a fluxului genealogic neîntrerupt, fiind vorba de un „elogiu al vieţii" în maniera hiper-poetică în care Malick ne-a obişnuit să-şi facă filmele. Viziunea mai sumbră şi radicală a cineastului danez (care a dat deja lumii o capodoperă a lipsei de speranţă în eşecul fiinţei umane, care este „Dogvi-lle") a fost astfel respinsă
Brad Pitt, în „The Tree of Life“ Foto: Outnow.ch
.
Cu toate acestea, actriţa americană Kirsten Dunst a primit premiul de interpretare pentru rolul principal din „Melancholia", juriul condus de De Niro ignorând astfel oprobriul aşternut asupra lui Von Trier, după declaraţiile sale controversate de miercuri. Interesant este că, pentru a treia oa