Piata de e-commerce din China ar urma sa treaca in fata celei din SUA in acest an, pentru a deveni cea mai mare din lume, in functie de cheltuielile totale ale consumatorilor, potrivit unui raport al firmei de consultanta Bain & Company, dat, miercuri, publicitatii, informeaza Agerpres, citand Reuters. Sursa imagine: economica.net
Aceasta modificare a obiceiurilor de cumparare vine intr-un moment in care aproape jumatate din populatia de 1,3 miliarde de locuitori a Chinei are acces direct la Internet, iar din acest numar aproape 80% detin smartphone-uri sau tablete.
Potrivit raportului Bain & Company, piata de e-commerce din China a inregistrat un ritm mediu de crestere de 71% intre 2009 si 2012, fata de 13%, in SUA, iar marimea totala a pietei de e-commerce din China ar urma sa ajunga in 2015 la 3.300 de miliarde de yuani (539,07 miliarde de dolari). Raportul adauga ca, in 2012, cheltuielile online ale consumatorilor chinezi s-au cifrat la 212,4 miliarde de dolari, comparativ cu 228,7 miliarde de dolari in SUA.
Companiile chineze cu puncte de distributie cu amanuntul au fost nevoite sa-si modifice strategiile de vanzari pentru a putea concura cu rivalii online care ameninta sa-i devanseze pe o piata din ce in ce mai competitiva, dominata de firme de e-commerce, precum Alibaba Group si 360Buy Jingdong.
"Este o modificare masiva. Inseamna ca trebuie sa fii pe web, indiferent daca iti place sau nu", a declarat Serge Hoffmann, unul dintre autorii raportului.
Desi vanzarile online sunt responsabile pentru o parte mica din veniturile totale ale companiilor, ritmul de crestere a vanzarilor online este mult mai mare decat cel inregistrat de vanzarile offline. De exemplu, veniturile inregistrate in primul semestru de firma Haier Electronics Group de pe urma vanzarilor online au crescut cu 500%, in timp ce veniturile totale ale firmei au