Dinu Malacopol spune că singurul segment de piaţă care creşte puternic este cel al serviciilor de internet
Atât companiile, cât şi persoanele fizice şi-au raţionalizat în ultimul an consumul de servicii telecom, dar cele mai drastice reduceri ale cheltuielilor au fost realizate de segmentul consumer, spune Dinu Malcopol, directorul general al companiilor Digital Cable Systems şi Dial Telecom, cu afaceri de aproape 30 mil. euro anul trecut.
Digital Cable Systems, care operează sub brandul AKTA, oferă servicii de cablu TV, internet, telefonie fixă şi televiziune prin satelit pentru clienţi consumer şi este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă. Dial Telecom lucrează exclusiv cu clienţi persoane juridice. Ambele firme sunt controlate de fondul american de investiţii AIG.
"Raţionalizarea consumului este mult mai vizibilă la clienţii persoane fizice", a declarat Malacopol, explicând că acest comportament duce fie la amânarea achiziţiei pentru servicii mai scumpe precum cablul digital, fie la renunţarea la contracte. "În cazul companiilor contractele au fost, într-adevăr, în bună parte renegociate, însă facturile nu sunt mai mici faţă de anul trecut."
În ceea ce priveşte evoluţia afacerilor AKTA, Malacopol spune că în prima jumătate a anului singura linie de business care a adus o creştere semnificativă este internetul. "Am avut o creştere bună pe care sperăm ca toamna - când încep şcolile şi se încheie vacanţele, să o accelereze", a spus şeful companiei fără a oferi alte detalii. Pe cablul analogic compania a înregistrat o creştere "uşor pozitivă", o situaţie bună "în condiţiile în care nu se mai construiesc ansambluri rezidenţiale noi, iar în multe localităţi mici se resimte o creştere a numărului de persoane care pleacă la muncă în UE". O mare parte dintre clienţii AKTA se află în mediul rural.
Şi telefonia fixă a înregistrat creşt