Antena 1 este intr-o crestere semnificativa fata de anul trecut, dar PRO TV ramine lider pe piata televiziunilor din Romania. TVR 1 a cazut pe pozitia a treia, din punct de vedere al cotei de piata si ca medie pe intreaga zi. Acestea sint principalele concluzii care se desprind din cifrele TNS-AGB pentru luna mai, pe intreaga populatie urbana, comunicate de PRO TV si Antena 1. Segmentul de virsta 18-49 ramine, ca intotdeauna, fieful PRO.
Cresterile spectaculoase ale Antenei 1 se inregistreaza la prime-time, unde a preluat pozitia de lider din punct de vedere al cotei de piata pe intreaga populatie urbana. In mai 2004, PRO TV avea o cota de 20,6% din piata in medie, in prime-time, dar aceasta cifra a scazut, in mai 2005, la 17,9%.
Cifra reprezinta procentul din totalul privitorilor la televizor care au ales un post sau altul, in medie, intre orele 19.00 si 23.00. Antena 1 a crescut la o cota de 18,5, ceea ce o plaseaza inaintea PRO TV.
Printre posibilele explicatii se numara faptul ca „Observatorul" a facut un numar de editii bune si foarte bune, printre care editiile speciale in cazul rapitilor si un numar de emisiuni de divertisment marca Lazarov („Geniali", „Din dragoste"), care au inregistrat cresteri de audienta.
La toate celelalte capitole ale bataliei pentru primul loc, PRO TV isi pastreaza pozitia solida de lider al pietei.
Fapt imbucurator si pentru televiziunile comerciale si pentru specialistii in publicitate, ratingul mediu pe zi a inregistrat cresteri in cazurile importante: de la 1,9 la 2,5 in cazul Antenei 1, pe intreaga zi si intreaga populatie urbana, si de la 2,8 la 2,9 la PRO TV, pe aceleasi criterii. Asta inseamna ca, in mai 2005, mai multi romani s-au uitat la televizor decit in aceeasi luna a lui 2004.
La jurnalele de la 19.00 atit PRO TV, cit si Antena 1 au crescut, in puncte