O fabrică Ford din Southampton (Marea Britanie) care produce cabine cu saşiuri pentru modelul Transit ar putea fi închisă anul viitor, au declarat surse anonime pentru Bloomberg.
Fabrica din Southampton, cu peste 530 de angajaţi, a produs anul trecut mai puţin de 30.000 de modele Transit, deşi 'standardul industrial pentru o uzină eficientă este de aproximativ 200.000', a explicat Brian Johnson, analist la Barclays. Alte fabrici Ford din Europa au capacitatea de a produce 230.000 de vehicule anual deci Southampton este 'clar dezavantajată din acest punct de vedere', susţine analistul.
Stephen Odell, directorul operaţiunilor Ford din Europa, se va întâlni joi cu reprezentanţii angajaţilor de la toate fabricile din Marea Britanie, deşi nu a fost anunţat motivul reuniunii, a declarat Roger Maddison, lider al sindicatului Unite.
Vom face orice alte viitoare anunţuri la momentul adecvat, după ce vor fi informaţi acţionarii. Vom continua să estimăm evoluţia situaţiei economice şi toate zonele activităţii noastre pentru a lua decizii adecvate', a declarat John Gardiner, purtător de cuvânt al Ford.
În Marea Britanie Ford produce maşini din 1911. Ultima dată când Ford a închis o fabrică în Europa a fost în 2002, când a renunţat la uzina din Dagenham (Marea Britanie) şi a concediat 2.000 de angajaţi. Prin închiderea fabricii din Southampton, Ford ar renunţa la ultima uzină care produce vehicule comerciale în Marea Britanie, susţin sursele anonime.
De asemenea Ford deţine o fabrică de motoare în Bridgend, Ţara Galilor, cu 970 de angajaţi, şi o uzină în Dagenham, unde lucrează 2.970 de muncitori.
Societatea mixtă înfiinţată de Ford cu grupul Koc Holding AS din Turcia va beneficia probabil de închiderea fabricii din Southampton, susţine analistul Barclays.
Ford a confirmat miercuri că va î