Noul model spaţios de van mediu va apărea la pachet cu viitorul Mondeo 2014, limuzină de la care va prelua platforma modificată. Sub capota viitorului S-Max se vor regăsi noile generaţii de EcoBoost-uri de 1.6 şi 2.0 litri precum şi TDCI-uri revizuite pentru a se încadra în normele Euro6, în vreme ce sistemele revoluţionare de asistenţă vor face ca totul să fie mai simplu şi mai sigur.
Legat de dimensiunile monovolumului, actualul S-Max ce slujeşte din 2006 ( Lxlxh: 4.772 mm, 1.884 mm, 1.660 mm) va cunoaşte o uşoară ajustare, la fel cum noul Fusion (Mondeo 2014), disponibil deja în SUA, rescrie oferta de spaţiu (mai lung cu 8,5 cm, cu o distanţă între axe elongată, mai îngust cu 3 cm, dar şi mai scund cu 2,5 cm). Necesitatea revizuirii întregului concept de habitabilitate este impusă de faptul că de la apariţia actualei generaţii S-Max petrecută acum şapte ani şi trecută printr-un facelift acum trei ani, în segment au apărut între timp noi rivali europeni precum VW Sharan, Opel Zafira Tourer, Chevrolet Orlando ori Seat Alhambra.
Mai mult, cei de la Ford vor opera o modificare semnificativă la nivelul suspensiei spate independente, care primeşte o punte spate Integral-link, superioară în confort şi stabilitate ca actualul Multi-link. Modelul înlocuitor ce este programat pentru 2014 ar putea avea caracteristici similare cu B-Max, în sensul că stâlpul B va fi eliminat iar sistemul de deschidere al portierelor laterale se va face printr-o uşă culisantă în spate. În faţă, stâlpii A vor fi păstraţi destul de înguşti pentru o vizibilitate sporită, în vreme ce grila frontală ar putea prelua forma de hexagon aplatizat iniţiată pe noul Fusion (viitorul Mondeo 2014). Comparativ cu actualul model, diferenţele de estetică pe noul S-Max se vor regăsi cristalizate prin limbajul Ford Kinetic Design 2. Linia optică a caroseriei va include volume, linii şi curbe ce sugerează