Reteaua de socializare online MySpace a concediat aproape 30% dintre angajatii de pe piata americana in incercarea de a obtine economii in conditiile in care vanzarile de publicitate scad iar rivalul Facebook castiga tot mai mult teren, informeaza Bloomberg. Potrivit anuntului MySpace, numarul angajatilor in Statele Unite ale Americii a ajuns in prezent la 1.000, fiind vorba de circa 400 de locuri de munca eliminate.
Dani Dudeck, purtator de cuvant al MySpace, nu a dorit sa comenteze in privinta disponibilizarilor, a compensatiilor acordate in urma concedierilor sau despre economiile obtinute in urma acestei masuri.
Tranzactia din octombrie 2005, prin care News Corp, compania magnatului Rupert Murdoch, a preluat MySpace cu 580 milioane dolari, parea o miscare abila la vremea respectiva, mai ales dupa ce in anul urmator a fost semnat un acord cu Google de vanzare de publicitate pe site-ul MySpace, contract in valoare de 900 milioane dolari. Confruntat cu expirarea acestui acord si cu acapararea de tot mai multa cota de piata de catre rivalul Facebook, Murdoch l-a angajat in luna aprilie a acestui an pe Jonathan Miller, fostul sef al AOL, pentru a redresa operatiunile digitale ale News Corp.
Miller a schimbat deja managementul MySpace, numindu-l pe Owen Van Natta, un fost executiv in cadrul Facebook, in functia de director executiv al MySpace, in locul fondatorului site-ului, Chris DeWolfe.
Cercetarile eMarketer indica vanzari de publicitate de 520 milioane dolari prin intermediul MySpace in 2009, in scadere cu 14% fata de anul anterior si vanzari globale de publicitate de 300 milioane dolari pe Facebook, in crestere cu 20%. Facebook, cu 850 de angajati in prezent, este deja cea mai mare retea de socializare la nivel mondial, cu 307,1 milioane utilizatori, depasind luna trecuta MySpace in Statele Unite ale Americii, ajungand