Multe dintre firmele care au inchiriat spatii comerciale in mallul Grand Arena din Berceni isi vad afacerile afectate de lipsa cumparatorilor. Comerciantii spun ca nu au suficienti clienti, deoarece la Grand Arena nu s-au deschis restaurante, cafenele si alte facilitati de petrecere a timpului liber, dupa cum s-a angajat dezvoltatorul. Prin urmare, ei cer companiei Euroinvest Intermed, proprietarul investitiei, sa le micsoreze chiriile.
In luna iunie, 35 de firme care au inchiriat spatii in mall s-au asociat pentru a discuta cu patronii renegocierea sau chiar rezilierea contractelor. Reprezentantul uneia dintre societati ne-a explicat nemultumirile comerciantilor: "Traficul in mall este mic, iar vanzarile noastre sunt foarte slabe. Prindem doar niste firimituri de clienti ce ratacesc pe culoare de la si spre Carrefour. Este evident ca modul de abordare a acestui mall din partea proprietarilor este complet gresit. Fara o zona de distractii decenta, acest mall nu are cum sa atraga lumea la shopping". Omul de afaceri este de parere ca firma Euroinvest ar trebui sa reduca rapid chiriile, astfel incat mallul sa se umple de restaurante si zone de distractii.
Lucrurile descrise de comerciant sunt, de altfel, vizibile cu ochiul liber. Ieri, doar la Carrefour-ul deschis in Grand Arena am descoperit agitatia specifica mallurilor. La parter, cu greu am putut numara cateva zeci de vizitatori, iar la etaj era aproape pustiu. De altfel, 80-85% din spatiile de la etaj nu au fost date in folosinta, iar cateva echipe de muncitori inca lucrau la finisaje.
Angajamente doar pe hartie
Mallul Grand Arena din Berceni trebuia sa fie inaugurat, potrivit proiectului pe care si l-a asumat compania Euroinvest, in septembrie 2008. Dezvoltatorul s-a angajat ca la deschidere sa existe restaurante, spatiu de joaca pentru copii, zece mii de locuri deschise