In urma unor discutii cu manageriii din departamentele de HR ale diverselor companii, firma de executie search Human Value International (HVI) a identificat o serie de solutii pentru reducerea costurilor de personal in perioada de criza financiara.
Potrivit HVI, in perioada de criza, rolul departamentelor de HR a devenit acela de a pregati oamenii pentru schimbare si dezvoltarea comunicarii interne. Companiile ar trebui sa fie proactive, sa ofere suport managementului superior in luarea deciziilor si realizarea planificarii strategice din punct de vedere al personalului companiei.
Reducerea costurilor legate de personal reprezinta una dintre prioritatile strategiei de criza economica, spun specialistii de la HVI. Una dintre solutiile identificate pentru a trece cu bine prin perioada de recesiune este restructurarea locurilor de munca in sensul de schimbare a sarcinilor din cadrul unui post, pentru a spori satisfactia si eficienta angajatului. Aceasta poate fi realizata prin adaugarea de sarcini asemanatoare celor pe care angajatul deja le desfasura sau prin transferarea sarcinilor de la nivelul superior.
Restructurarea organizationala este o alta metoda pentru reducerea costurilor si implica reorganizarea operatiunilor din cadrul firmei, spun cei de la HVI. Consta in concentrarea activitatilor de baza si externalizarea celor periferice si, de multe ori, necesita reducerea fortei de munca.
“Pentru reducerea costurilor si a timpului de implementare este recomandabila externalizarea acestor doua metode catre o firma de consultanta in HR. De asemenea, angajatii pot sa pensioneze anticipat persoanele care sunt apropiate de aceasta varsta sau sa intrerupa temporar activitatea, daca este necesar. Cele mai putin preferate metode de catre angajati sunt micsorarea salariilor, folosita atunci cand este nevoie de forta de munca, dar resursele sunt insuf