Premierul Emil Boc va vizita astăzi autostrada Nădlac-Arad şi va deschide lucrările de execuţie la două tronsoane. Lucrările au început în urmă cu două săptămâni, dar au fost oprite deoarece executanţii au greşit traseul şi constructorul a decopertat alte terenuri, pentru că şantierul ar fi fost, conform proiectului... în Ungaria. Localnicii din Nădlac, locul greşelii, spun că autostrada ar fi trebuit să fie deja finalizată, numai că a fost întârziată din cauza lipsei banilor.
Autostrada peste culturile de grâu
Scandalul în jurul autostrăzii Nădlac-Arad a izbucnit săptămâna trecută, când zeci de localnici s-au trezit cu constructorii autostrăzii pe pământurile lor. Ei nu au fost despăgubiţi pentru terenuri, nu au fost înştiinţaţi de lucrări şi culturile de grâu de pe pământul lor au fost efectiv distruse. Un drum de aproape doi kilometri a „răsărit" pe pământurile lor. Oamenii au rămas surprinşi de cele întâmplate şi au cerut explicaţii de la Primărie, dar nimeni din oraş nu ştia ce s-a întâmplat de fapt. Au căutat pe Internet, că poate, peste noapte a apărut vreo hotărâre de Guvern şi terenul lor a fost expropriat. Pentru că nu au primit nici o explicaţie, ei s-au revoltat şi au cerut public despăgubiri.
Autostrada românească ajungea în Ungaria
Vasile Ciceac, primarul oraşului Nădlac, spune că după câteva zile de discuţii, situaţia s-a rezolvat. Totul a pornit de la o eroare a unor funcţionari. Iniţial, Guvernul a despăgubit în baza unui studiu de fezabilitate întocmit în urmă cu câţiva ani, proprietarii unor terenuri pe care urma să treacă autostrada. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a scos la licitaţie în acelaşi timp două proiecte: cel tehnic şi cel de execuţie. Proiectanţii au muncit cu gândul la Schengen şi au proiectat o buclă de urcare şi coborâre de pe autostradă foarte aproape de linia de frontier