CFR Marfă dă afară aproape 200 de angajaţi, dar creşte bonusurile celor aflaţi în conducerea companiei, în condiţiile în care firma va încheia anul cu pierderi de 220 de milioane de lei, de peste patru ori mai mult decat s-a estimat iniţial.
Guvernul a şters la mijlocul acestui an datoriile companiei, la scurt tip după ce a pornit privatizarea.
În acest moment, la CFR Marfă lucrează peste 8.800 de angajaţi, dar planul este ca până la sfârştiul anului să fie concediaţi 177 dintre aceştia.
Compania a cerut o rectificare a bugetului stabilit la începutul acestei luni, astfel că, în ciuda disponibilizărilor fondul de salarii va creşte cu 100.000 de lei, de la 258 de milioane la 268 de milioane de lei.
Nu este însă singura majorare a cheltuielilor pe care compania le va face. Directorii urmează să încaseze bonusuri mult mai mari faţă de sumele stabilite de guvern în urmă cu doar două săptămâni. Astfel, conducerea CFR Marfă va încasa în total 1,12 milioane de lei, faţă de suma prevăzută iniţial, 871.000 de lei.
Cheltuielile în plus vor ajunge astfel să crească bugetul companiei la 1,25 de miliarde de lei, cu 5,3% mai mult decât a fost estimat, în condiţiile în care veniturile vor scădea cu 9,5% până la 1,02 miliarde de lei. Rezultă astfel o pierdere de peste 220 milioane de lei, ceea ce înseamnă de 4,4 ori mai mult decât a crezut Executivul că va avea la CFR Marfă.
Totul se întâmplă în condiţiile în care datoriile companiei au fost şterse în luna iunie a acestui an, la scurt timp după ce a început procesul de privatizare. Cum vânzarea s-a dovedit a fi un eşec a fost stabilită o nouă ţintă: zero datorii.
Procedura de finalizare a privatizării CFR Marfă trebuie încheiată până la finalul lui 2015.
Privatizarea CFR Marfă a eşuat, după ce clauzele suspensive de c