Akbar Al Baker, CEO-ul companiei aeriene Qatar Airways, cu afaceri de 6 miliarde de dolari pe anul financiar 2009/2010, care a intrat pe piaţa românească cu patru curse săptămânale pe Bucureşti-Doha, susţine că obiectivul companiei este ca în următoarele patru-şase luni să ajungă la zboruri zilnice pe această rută.
"Mizăm atât pe clienţii care călătoresc în scop de afaceri, cât şi pe cei care merg în vacanţe. Având în vedere că aeronava care pleacă din Bucureşti va trece prin Budapesta înainte de-a ajunge la destinaţia finală Doha, probabil că jumătate din pasageri vor fi români, iar jumătate unguri", a declarat Akbar Al Baker, cel mai puternic executiv care a venit în România la începutul acestui an.
El se află din 1997 la conducerea Qatar Airways, ce a transportat 14 milioane de pasageri pe cele 95 de rute din Europa, Africa, America de Sud, Asia şi Orientul Mijlociu.
Anul trecut destinaţiile din Orientul Mijlociu au atras atenţia unor investitori români. Spre exemplu, Liviu Dan Drăgan, directorul general şi acţionarul minoritar al producătorului local de soft TotalSoft, cu afaceri estimate la 22 milioane de euro anul trecut, a deschis un birou în Qatar. Şi omul de afaceri Ovidiu Tender, care controlează grupul Tender, plănuia să îşi extindă afacerile în Dubai, luând în considerare potenţialul zonei.
"Noile rute către Bucureşti şi Budapesta vor reprezenta câte o poartă deschisă spre noi pieţe şi vor consolida poziţia capitalei Doha ca un important centru de legătură între Orient şi Occident", a spus Al Baker.
Tudor Jidav, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, care administrează cele două aeroporturi din Capitală, a declarat că zborurile introduce de Qatar Airways spre Doha vor permite regiunii noastre să îşi consolideze legăturile economice şi turistice cu Orientul Mijlociu şi chiar mai departe, cu regiunea A