•Megacladirea vamii, ca functionalitate, seamana cu un muzeu. Comisionarii vamali si agentii economici umbla cu hartiile in mana pe strada, pentru ca sediul vamii a fost prost proiectat •Soferii de tir care innopteaza in fata DRV sunt acostati de prostituate si amenintati de pesti •Un terminal vamal in bazar ar fi o solutie eleganta •Directorul general al DRV Iasi, Eugen Butur, fost ofiter de contrainformatii, este preocupat de imaginea sa, nu de bunul mers al institutiei
Ziua de Iasi a semnalat totala lipsa de functionalitate a cladirii care adaposteste Directia Regional Vamala (DRV ) Iasi si Vama Iasi, proiect desavarsit de Eugen Butur. Se arata totodata ca lipsa unui terminal vamal conduce la disfuctionalitati grave in desfasurarea operatiunilor vamale. Faptul ca soferii de tir sunt nevoiti sa parcheze pe bulevard, stranguland circulatia, este doar o consecinta. Celelalte care decurg par bizare, insa demne de luat in seama. Soferii de pe tiruri, care nu reusesc sa-si termine de efectuat operatiunile vamale, sunt nevoiti sa innopteze langa vama. Este stiut ca zona garii Nicolina este preferata de catre prostituate. Iata ce declara unul dintre soferii de tir, care a tinut sa-i pastram anonimatul, de teama represaliilor din partea unor lucratori vamali: "Seara, prostituatele ne bat in geamul de la cabina. Daca le refuzam serviciile, pestii ne ameninta ca ne taie cauciucurile. Va dati seama ca nu putem dormi deloc. Facem cate unul de planton la cate doua-trei tiruri".
Aceasta este o alta consecinta a faptului ca nu exista terminal vamal. Mai mult decat atat, comisionarilor vamali nu li s-a permis sa inchirieze spatii in imensa cladire a vamii. Asa ca au fost nevoiti sa inchirieze apartamente peste strada de sediul DRV. Este o agitatie de nedescris. Comisionarii, agentii economici si vamesii traverseaza de sute de ori strada cu actele in mana s