Grupul israelian nu mai poate aloca fondurile necesare dezvoltarii companiei locale, estimate la 50-70 de milioane de euro pentru a putea intra in top zece pe aceasta piata, insa planul de investitii va fi continuat de noul actionar, probabil un fond de investitii care nu activeaza inca in Romania.
„Vanzarea va fi incheiata probabil intr-un termen cuprins intre o luna si trei luni. Intr-o piata dificila cum este acum cea de asigurari, operatiunile trebuie sustinute cu investitii. Pentru asigurati nu vor fi schimbari, deoarece vanzarea este menita sa imbunatateasca situatia companiei, orice investitor e interesat de acest lucru", afirma directorul general al Clal.
O alta schimbare de plan este faptul ca recent s-a renuntat la un potential joint-venture cu un alt grup israelian, Elbit, proprietarul hotelului de cinci stele Radisson SAS din Capitala si dezvoltatorul proiectului Dambovita Center de pe platforma Casei Radio din centrul Bucurestiului, evaluat recent la un miliard de euro la momentul finalizarii. Elbit urma sa investeasca 18 milioane de dolari pentru a controla 50% din Clal, dar intelegerea a picat.
„Acordul de participatie nu a fost aprobat in termenii agreati, adica pana la sfarsitul anului trecut. In aceasta perioada, ultimul lucru sanatos ca strategie este sa te dezvolti pe zone unde nu ai expertiza", sustine Tuca.
Pentru Clal, care a incheiat anul trecut cu prime brute subscrise de circa 2 milioane de euro, principalul obiectiv al acestui an este controlul cheltuielilor.
„Acum suntem intr-o stare de expectativa, asteptam sa vedem ce se intampla. Obiectivul fundamental este sa tinem cheltuielile sub control si din acest motiv am redus mai multe costuri, cum sunt cele de training sau de marketing."
La sfarsitul anului trecut, Clal a inceput o campanie de marketing pentru a-si promova numele pe piata locala si noul logo,