Profesioniştii ştiu că o reţea cu piste pentru bicicletete trebuie să îndeplinească urmatoarele criterii calitative: să ofere siguranţă, să fie accesibilă, directă, continuă, atractivă, confortabilă şi utilizabilă în orice condiţii meteo. În plus, legislaţia românească spune că un drum public trebuie să asigure siguranţa şi fluenţa participanţilor la trafic.
Pistele cu biciclete realizate în Bucureşti în 2008 şi 2011 nu au respectat nicio condiţie dintre cele enumerate mai sus. Acesta este motivul pentru care pe 23 martie, 4200 de bucureşteni au ieşit în stradă pentru a protesta în faţa Primăriei cu mesajul "Nu vrem piste pe trotuar !".
Am susţinut acel protest deoarece nu am identificat niciun specialist care să susţină realizarea pistelor pe trotuare, cunoscând situaţia din Bucureşti. Iar iniţiatorii marşului chiar au contactat profesioniştii Federaţiei Bicicliştilor din Europa pentru a le cere o părere.
Voi explica în alte articole de ce pistele realizate până acum în Bucureşti nu sunt funcţionale. Şi voi arăta de ce ele sunt foarte periculoase pentru pietoni şi biciclişti.
Aşa cum se ştie, în Bucureşti, pentru siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor, mai mult de 100 de km de piste pentru biciclete au fost închise în Bucureşti.
Acum, conform Codului Rutier, bicicliştii sunt obligaţi să circule pe carosabil, la fel ca toate celelalte vehicule. Iar prevederile legale, dacă sunt respectate, oferă siguranţa necesară bicicliştilor. Este suficient ?
Şi pe mine, la fel ca pe primarul Oprescu, mă interesează siguranţa bicicliştilor.
De aceea, marţi (25 martie) am depus o cerere către Comisia Tehnică din Circulaţie din cadrul PMB iar joi (27 martie) m-am prezentat în faţa comisiei.
Am solicitat ca marcajele rutiere ce urmează să fie executate în următoarele zile, să aibă prevăz