"Am inceput sa colectionez masinute din clasa a II-a si nu m-am mai oprit", isi incepe povestea Sabin Parvan, un bibliotecar mai putin obisnuit. Desi are grija de mii de carti, barbatul de 31 de ani sustine ca pasiunea lui pentru masinute o depaseste cu mult pe cea pentru meseria din care isi castiga existenta, dovada fiind ca prima inghite o parte din salariul adus de cea de-a doua. "Erau baieti in cartier ai caror parinti plecau peste hotare. De exemplu polonezii aveau inca de pe atunci magazine specializate cu masinute. Apoi erau rusii, care aveau machete, de la tancuri pana la masina elitei, limuzina Zil. Erau foarte atenti la detalii. Acum, de ziua mea sau la un eveniment, prietenii imi aduc machete", povesteste Sabin Parvan cum a inceput totul. Daca la inceput parintii au crezut ca este o pasiune trecatoare, cu timpul acestia au recunoscut ca s-au inselat, colectia fiului lor crescand de la un an la altul. Tanarul sustine ca, in timp, a adunat peste 500 de machete. Pe unele dintre ele, mai ales pe cele mici, din metal, de pe vremea comunismului, le-a vandut. Asta doar pentru a cumpara altele mai sofisticate. In timp, valoarea colectiei a depasit 5.000 de euro. Cea mai scumpa piesa este o masinuta metalica, o macheta la scara 1:67, realizata inainte de Revolutie dupa un Chevrolet Corvette Sting Ray, fabricat in 1962. O macheta asemanatoare a gasit-o scoasa la vanzare in cadrul unei licitatii electronice, pretul de pornire depasind 400 de euro. Acum, Sabin Parvan isi dedica ore intregi pasiunii sale, curatind machete sau cautand pe net noutati despre fiecare in parte. Pentru a putea depozita masinutele, tanarul a construit rafturi speciale, unul fiind dedicat marcii Ferrari, preferata sa. Majoritatea masinutelor pe care le detine acum sunt fabricate de Burago, unul din cei mai mari producatori de gen, insa colectionarul este decis sa se reorienteze, mai ales ca m