Autostrada Câmpia Turzii - Târgu Mureş - Iaşi a intrat în parohia ministrului Relu Fenchiu. Guvernul a aprobat în ultima şedinţă dinaintea Paştelui darea proiectului în competenţa Ministerului Transporturilor, acesta urmând să găsească modalităţile de finanţare. „La ora actuală există trei studii de fezabilitate făcute în 2010, câte unul pentru fiecare sector de autostradă. Cu aceste studii însă, preţul lucrării s-ar duce la 9 milioane de euro, ceea ce ar însemna că autostrada ar fi imposibil de finanţat. Studiile trebuie reactualizate, ceea ce vom face imediat ce voi avea autostrada pe mâini, cu ştampile şi semnături“, a declarat ministrul Fenechiu.
În varianta iniţială, autostrada Târgu Mureş - Iaşi urma să aibă 320 km lungime şi să străbată judeţele Mureş, Harghita, Neamţ şi Iaşi. Cea mai mare parte a traseului, respectiv 140 km, ar fi urmat să străbată judeţul Iaşi, parcurgând 17 comune. Plecat din Ungheni, traseul autostrăzii urma să treacă prin localităţile Ţuţora, Golăieşti, Aroneanu, Victoria, Popricani, Rediu, Leţcani, Dumeşti, Podu Iloaiei, Bălţaţi, Târgu Frumos, Heleşteni, Paşcani, Stolniceni-Prăjescu, Mirosloveşti şi Moţca, pentru a trece apoi în judeţul Neamţ. Conform studiului întocmit de firma spaniolă Inocsa Ingenieria, autostrada era prevăzută cu patru benzi de circulaţie, o bandă mediană, acostamente şi benzi de urgenţă, lăţimea totală a platformei urmând să fie de 26 de metri. Traseul era prevăzut cu baze de întreţinere şi deszăpezire la fiecare 50 km. De-a lungul autostrăzii urmau să fie amenajate spaţii de parcare şi servicii prevăzute cu WC public, parcaje, benzinării, restaurant, motel şi service auto. Numai până la Târgu Neamţ era prevăzută construirea a patru parcări, a unui punct de deszăpezire şi întreţinere, ca şi a unui Centru de Întreţinere şi Coordonare a autostrăzii. La fiecare 2 km urmau să fie construite platforme pentru t