Înainte de concert, MISIA va colinda câteva magazine de antichităţi, fiind colecţionară de lucruri vechi şi frumoase "Adevărul este atât de întunecat în aceste timpuri şi minciuna atât de fixată, încât n-am fi în stare să cunoaştem adevărul, dacă nu l-am iubi", spunea Blaise Pascal. Prin ceea ce a făcut până acum în viaţă, MISIA s-a luptat să cunoască adevărul, reuşind să revoluţioneze muzica tradiţională portugheză.
Jurnalul Naţional: Descrie-ne puţin părinţii tăi, bunicii tăi...
MISIA: Sunt fiica unor părinţi foarte diferiţi între ei. Tatăl meu provenea din înalta burghezie, dintr-o familie din Porto, iar mama şi bunica erau din Barcelona, venind dintr-o familie de artişti. Bunica era o artistă de vodevil, iar mama era o celebră dansatoare de muzică clasică spaniolă. Dat fiind profilul diferit al părinţilor mei şi faptul că au divorţat când eu aveam 4 ani, am învăţat să am faţete diferite. Duminicile le petreceam acasă la tata, cu familia lui, iar acolo trebuia să fiu foarte sobră, înţeleaptă, ca o mică englezoaică îmbrăcată în haine închise la culoare. În schimb, când eram cu mama şi cu bunica, eram o mică spanioloaică, îmbrăcată foarte colorat, dansând şi cântând. Să nu uităm, atmosfera era boemă, specifică unei familii de artişti.
Ai reuşit să reconstruieşti fadoul, dar cu ce preţ?
Vioara şi acordeonul nu sunt specifice fado-ului, dar aceste instrumente fac parte din sonoritatea muzicii mele, o definesc într-o mare măsură. În fado tradiţional veţi auzi chitara portugheză, vioara de fado şi basul acustic. De asemenea, fado a fost cântat la pian la sfârşitul secolului al XIX-lea, era o muzică aristocratică. Reconstruirea fadoului a avut un preţ, dar prefer să-mi amintesc lucrurile bune: colaborările cu textieri şi compozitori portughezi care au scris special pentru mine, cu muzicienii care m-au acompaniat. În cărţil