De pe lista cu cele mai "trendy" kitsch-uri ale momentului nu poate lipsi motivul fetei indragostite de un vampir/varcolac. Catherine Hardwicke il face harcea-parcea intr-un film in trena seriei "Amurg", dar cu mult mai putina imaginatie si haz.
Catherine Hardwicke a regizat primul film din seria "Amurg" si mai mult ca sigur a ramas de aici cu o mica obsesie artistica pe care a incercat s-o lipeasca, firesc pe undeva, de basmul fratilor Grimm.
Probabil ca regizoarea a vazut excelentul film lui Neil Jordan din 1984, "The Company of Wolves", unde britanicul dadea o consistenta, documentata si bine sustinuta estetic interpretare a basmului "Scufita Rosie", pe care il interpreta psihanalitic ca pe momentul maturizarii sexuale a tinerelor fete. Interpretarea nu era noua la momentul respectiv, dar filmul era si e bun.
Desi "Scufita Rosie" trimite printre altele si la "The Company of Wolves", nu regasim in el niciun fel de profunzime, ci o poveste phantasy lineara si simplista despre un sat din timpuri neprecizate (dar vechi) confruntat cu un lup ucigas care se dovedeste a fi varcolac, deci un membru al comunitatii care se transforma in lup si-i ucide pe ceilalti.
In multe filme americane de gen, nedatarea istorica macar aproximativa (desi, da, genul phantasy nu are legatura cu istoria) da mana libera unei combinatii kitsch mai mult sau mai putin "sofistificate" (dupa cum se descurca fiecare scenarist, regizor, scenograf etc) in care pot coexista bine-mersi aproape toate epocile.
Si nu doar epocile, ci si multe alte filme facute pana la momentul respectiv. In general, genul phantasy e un fel de receptacul (si uneori de lada de gunoi) pentru o gramada de filme, teme si motive.
Asa se intampla si acum. Parintele Solomon, interpretat de Gary Oldman, cel care se lupta cu varcolacii dar e victima propriei sale mistifica