Preţul mediu al primei revizii, cea de la 15.000 de km, se situează în jurul a 400 de lei Autoturismul începe, încet, dar sigur, să devină şi în România o necesitate şi nu doar un Preţul mediu al primei revizii, cea de la 15.000 de km, se situează în jurul a 400 de lei Autoturismul începe, încet, dar sigur, să devină şi în România o necesitate şi nu doar un vis frumos sau obiect de cult. Dacă vânzările de maşini noi şi second-hand au explodat în ultimii ani, nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu service-urile, asta dacă nu punem la socoteală şi celebrele ateliere de cartier, unde se repară de la motoare până la piese de tinichigerie. Dacă bucuria achiziţionării unui autoturism este pentru unii egalată doar de naşterea propriului copil, la capitolul întreţinerea maşinii intervin şi durerile de cap. Unde este cel mai ieftin, la cât se ridică manopera, sunt mai scumpe reviziile la maşinile din clase superioare, cât costă un parbriz, o aripă, o capotă sau banalele schimburi de ulei şi filtre? Iată câteva întrebări care macină posesorul de maşină, motiv pentru care am încercat să aflăm preţurile primelor trei revizii la service-urile importatorilor. Din motive de spaţiu, nu am putut cuprinde absolut toate modelele prezente pe piaţa românească, aşa că am încercat să ne rezumăm la modele cu cifre de vânzări considerabile. Să începem cu clasa A. Chevrolet Spark, preţ de achiziţie avantajos, service destul de scump Chevrolet Spark, model destul de proaspăt intrat pe piaţa românească, a reuşit în scurt timp să se impună, în principal datorită preţului fără concurenţă. Nu la fel de competitiv este micuţul coreean şi la capitolul costuri de întreţinere, însă este vorba de costuri pentru 75.000 de km de folosinţă, adică aproape patru ani de mers cu maşina, perioadă în care şi la limuzine de lux se înlocuiesc diferite piese. Prima revizie, cea de 15.000 de km, vă scoate din buz