La Sao Paolo sau Rio de Janeiro, aprecierea monedei a transformat, cel puţin pentru unii brazilieni, luxul din vis în realitate Gucci, Porsche, Jaguar, Prada şi Tiffany s-au îndrăgostit La Sao Paolo sau Rio de Janeiro, aprecierea monedei a transformat, cel puţin pentru unii brazilieni, luxul din vis în realitate Gucci, Porsche, Jaguar, Prada şi Tiffany s-au îndrăgostit pur şi simplu de Brazilia şi nu e de mirare, pentru că vânzările produselor de lux au crescut în economia emergentă a Americii de Sud cu 48% în ultimii doi ani. Lista de aşteptare la noua linie de primăvară-vară a genţilor de la Prada a ajuns la 120 de persoane la Dona Santa, un magazin de produse de lux din oraşul brazilian Recife. Cea mai scumpă geantă din colecţie costă 3.600 de dolari, sumă egală cu aproape jumătate din venitul anual al unui cămin mediu din Brazilia. Porsche a vândut anul acesta, în Brazilia, mai multe maşini sport şi SUV-uri decât a vândut în 2002 şi 2003 la un loc, iar Grand Cru, al doilea mare importator brazilian de vinuri premium, a estimat o dublare a vânzărilor pe 2007. Moneda Braziliei, realul, a înregistrat în ultimii trei ani cele mai bune performanţe la nivel mondial, iar aprecierea ei cu 60% a scăzut preţul produselor de import, motiv pentru care vânzările pe segmentul de lux au explodat. Această explozie se datorează în parte şi dublării importurilor în ultimii trei ani, fapt care stopează excedentul comercial al Braziliei şi lasă moneda vulnerabilă în faţa unui potenţial declin al exporturilor de mărfuri. "Acest lucru sugerează că s-a ajuns deja prea departe. Creşterea importurilor de produse de lux este indicatorul unei explozii de proporţii a consumului", spune Christian Stracke, un analist în pieţe emergente de la CreditSights Inc, citat de Bloomberg. 574 de dolari, venitul mediu lunar al brazilienilor Anul acesta, realul s-a apreciat cu 9,9%, până la o rată d