Romanii nascuti intre 1964-1978, care si-au petrecut copilaria si adolescenta in perioada comunista si au crescut fara brand-uri internationale, sunt in prezent cei mai avizi consumatori, atrasi de produsele de lux, releva un studiu prezentat marti de agentia de publicitate Graffiti BBDO.
Studiul a fost comandat de Graffiti BBDO Worldwide si realizat de compania independenta de cercetare Mercury Research, printr-un sondaj online, in 18 tari din Europa, Canada, Asia si Africa de Sud, pe un esantion de 5.208 respondenti.
Compania care a realizat sondajul a operat o impartire a publicului cu putere de cumparare in trei generatii reprezentative, Generatia X, Generatia Y si Baby Boomers, pentru determinarea tipului de brand care se potriveste cel mai bine fiecareia.
Generatia X, asupra careia cercetarea s-a concentrat cel mai mult, este reprezentata de persoanele nascute in perioada 1964–1978, Generatia Y de cele nascute in perioada 1979- 1990, iar Baby Boomers, din 1991 pana in prezent. Rezultatele generale, comune Generatiei X din toate tarile participante, au fost prezentate pentru prima oara la Festivalul International de Publicitate de la Cannes, din 21 iunie.
In Romania, studiul a fost realizat pe un esantion de 300 de persoane si a evidentiat caracteristicile celor din Generatia X, care au acum varsta de 30 - 44 ani, si-au petrecut copilaria si adolescenta in perioada comunista, traind cel putin 10 ani fara megabranduri internationale. Conform studiului, ei sunt, in prezent, cei care au cea mai mare putere de cumparare, conduc sectorul privat si sunt consumatori ferventi de marci si evenimente, cei care isi influenteaza parintii, azi pensionari, si copiii. Spre deosebire de Generatia X din vestul Europei si America de Nord, in Romania, aceasta generatie incearca sa recupereze perioada de privatiuni pe care a traversat-o