Compania Rail Cargo Austria a castigat licitatia pentru achizitionarea MAV Cargo, divizia de transport de marfa a companiei feroviare maghiare MAV, pentru care a platit 102,5 miliarde de forinti (397,82 milioane de euro), scrie Forbes.
MAV Cargo, considerata un activ principal in structura logistica a regiunii cu cel mai accelerat ritm de crestere din Uniunea Europeana, a fost scoasa la privatizarea in acest an, ca parte a unui plan al guvernului maghiar de a reorganiza sistemul de transport feroviar ineficient din Ungaria.
Rail Cargo Austria, divizia de transport de marfa a companiei austriece OBB a reusit sa intre in posesia MAV Cargo printr-un joint-venture cu operatorul maghiar GYSEV. Oferta inainta de corsortiul format dintre Rail Cargo si GYSEV a depasit-o pe cea a companiei Slavia Capital, in valoare de 86 de miliarde de forinti (333,78 milioane de euro) si pe cea inaintata de consortiul anglo-american Cargo Central Europe, in valoare de 57 de miliarde de forinti (221,2 milioane de euro).
Cea mai mare oferta pentru MAV Cargo a venit din partea investitorului americano-olandez New World Resources, in valoare de 103,16 miliarde de forinti (400,38 milioane de euro), insa compania a fost descalificata din cauza ca a anexat anumite conditii propunerii sale, a declarat Miklos Samaras, presedintele MAV.
Janos Koka, ministrul maghiar al econonomiei si transportului, a afirmat ca oferta castigatoare a fost de 35 de ori mai mare decat valoarea profitului MAV Cargo din 2007. Koka a adaugat ca noii proprietari au fost de acord sa vanda o participatie de 5% din actiunile achizitionate catre muncitorii companiei, la jumatate din pretul pietei.
In cea de-a doua parte a lunii octombrie, sapte companii s-au calificat in faza a doua a procesului de privatizare a MAV Cargo, iar dintre acestea doar patru si-au depus ofertele de preluare. La acea vrem