Numarul utilizatorilor din Statele Unite care genereaza continut pe Internet va creste de la 77 de milioane, cat se inregistra in 2007, la 108 milioane, pana in 2012, estimeaza eMarketer.
Conceptul de “user generated content” desemneaza orice material creat si uploadat pe Internet de catre orice utilizator media care nu este profesionist si consta fie intr-un comentariu lasat pe un site gen Amazon.com, fie intr-un videoclip uploadat pe YouTube sau intr-un profil al unui student de pe Facebook, explica o cercetare realizata de International Advertising Bureau (IAB) despre utilizatorii care genereaza continut Web, social media si publicitate.
Astfel, daca anul trecut, 41% din populatia Statelor Unite utilizatoare de Internet genera si continut in acest spatiu online, pentru 2008, eMarketer preconizeaza ca 42,8% din membrii activi ai Internetului vor face parte din categoria “user generated content”, ceea ce inseamna ca, pe parcursul acestui an, se va ajunge la 83 de milioane de utilizatori de acest fel, cu 5 milioane mai mult decat in anul precedent.
„Inca exista o anumita reticenta din partea clientilor care inca nu gasesc modalitatile cele mai eficiente pentru exploatarea acestui tip de audienta. Continutul generat de utilizatori permite realizarea unui dialog intre vanzator si cumparator care nu trebuie limitat doar la publicitate, poate fi foarte util si in alte zone ale marketing-ului, in special cercetare si dezvoltare”, a declarat Vlad Popa, Sales and Client Service Manager Internet Corp.
In plus, procentul celor care intreprind activitati pe Internet, va creste anual, pentru ca, in 2012, numarul utilizatorilor sa ajunga la 108 milioane de utilizatori – echivalentul a 50% din totalul utilizatorilor de Internet americani.
De asemenea, continuturile uploadate de acesti utilizatori sunt citite, vazute sau auzite de catre consumatori