Foto: Gandul
Rascumparata de statul roman in urma cu un an pentru 60 milioane de dolari, Daewoo Automobile Craiova are datorii cuprinse intre opt sute si un miliard de euro. “In orice caz, aceasta suma nu va fi preluata de Ford. Ea nu are niciun fel de legatura cu activitatea companiei Ford.
In acest moment, aceasta suma, daca ar trebui platita, ar trebui platita de actuala companie Daewoo Automobile Craiova”, a adaugat Vladescu.
Problema datoriei se transeaza in justitie, unde s-a stabilit, printr-o sentinta care nu este definitiva, ca este vorba de o datorie care “nu este reala”, pentru ca “fostul proprietar al Automobile Craiova a respectat conditiile contractului de privatizare”. Sebastian Vladescu a spus ca va fi emisa o lege speciala pentru a clarifica situatia.
O astfel de solutie a mai fost aplicata si in cazul privatizarii Bancii Comerciale Romane (BCR), “unde a existat o lege speciala, vis-à-vis de toate litigiile, in special cele legate de Bancorex”. Vladescu a adaugat ca datoria nu se va imparti, “ea va fi platita de Daewoo Craiova si va fi in baza clauzei de despagubire.
Va fi returnata de statul roman catre Daewoo Automobile Craiova. Deci, la sfarsit, balanta neta a ambilor participanti va fi 0. Statul nu va incasa acea datorie, care este o datorie teoretica in momentul de fata.” In ceea ce priveste preluarea Automobile Craiova de catre producatorul american Ford, fostul ministru de Finante spune ca toate partile au de castigat.
“Ford va ramane proprietara facilitatilor industriale de la Craiova, iar celelalte proprietati, anexe, vor reveni in proprietatea actionarilor. Spre exemplu, daca am vinde Mecatim Timisoara, ca valoare imobiliara, am putea ajunge la o suma echivalenta cu cea primita de la Ford”, a explicat Sebastian Vladescu.
Integral in Gandul Foto: Gandul
Rascumparata de sta