Ludovic Orban, ministrul Transporturilor Cu 300 de km de autostrada utilizabili pana la sfarsitul anului si o infrastructura de cale ferata pe care pot merge numai trenurile de tip "personal" din alte state europene, si nu la viteza maxima, Romania este printre codasele Europei la capi
Bugetul de stat nu permite in prezent dezvoltarea unor proiecte de infrastructura prea mari, situatie care a determinat factorii de decizie sa apeleze la colacul de salvare reprezentat de capitalul privat, respectiv banii investitorilor.
"Am luat exemplu din experienta statelor care aveau infrastructura mai putin dezvoltata si am vazut ca Italia, Franta, Spania sau Portugalia au ales solutia parteneriatului public-privat pentru a accelera dezvoltarea infrastructurii rutiere", a declarat Ludovic Orban, ministrul transporturilor.
Vor fi scoase la concesionare autostrazi care cumuleaza peste 1.400 de km, cu o valuare de executie estimata la circa 4,7 de miliarde de euro. Romania are una dintre cele mai putin dezvoltate retele de infrastructura rutiera din Europa, cu numai 33,3 km de sosea la 100 km patrati, fata de 110 km de drumuri la 100 km patrati, media europeana, de 70 km in Republica Ceha sau de 145,7 km in Ungaria si 117 km de drumuri la suta de kilometri patrati in Polonia.
Fie ca este vorba despre concesiune, construirea si apoi administrarea pentru o anumita perioada de timp a lucrarii contra unei taxe, sau doar despre administrarea unei portiuni de infrastructura de transport, mediul privat nu aduce numai bani, ci si un altfel de management. Finantarea privata nu este numai o solutie destinata cailor rutiere, ci si caii ferate sau transportului maritim.
"Din pacate, pana acum a fost neglijata calea ferata. Voi incerca sa aduc resurse financiare inclusiv prin participarea capitalului privat. Momentan analizam experienta statelor de