Gigantul american face a doua ofertă de preluare a grupului britanic Cadbury. Pentru a o obţine lichidităţi, Kraft Foods şi-a vândut afacerile cu pizza din SUA şi Canada contra 3,7 miliarde de dolari.
La numai o zi după anunţarea vânzării companiei specializată în produse oftalmologice Alcon către gigantul elveţian din industria farmaceutică Novartis pentru 28 de miliarde de dolari, Nestle a folosit 3,7 de miliarde de dolari din această sumă pentru achiziţia diviziei de pizza pentru SUA şi Canada de la Kraft Foods. În acelaşi timp, Kraft a comunicat îmbunătăţirea ofertei făcute pentru preluarea producătorului britanic de bomboane Cadbury.
Analiştii consideră că Nestle este avantajată prin preluarea afacerii cu pizza congelată, deoarece în recesiune, consumatorii preferă să manânce acasă, în loc de restaurante. Astfel, Kraft a renunţat la o afacere care ar putea să crească în perioada imediat următoare.
Mai importantă este decizia Nestle de a abandona preluarea Cadbury, dorită atât de mult de către Kraft Foods. Pentru Nestle, fuziunea cu Cadbury ar fi ridicat probleme de concurenţă, putându-se ajunge la situaţii de poziţie dominantă pe anumite pieţe. Din acest punct de vedere, Nestle a ocolit procedurile birocratice, a economist timp şi banii pe care ar fi trebuit să-i plătească consultanţilor în cazul în care ar fi optat pentru varianta Cadbury.
Kraft va utiliza banii încasaţi de pe urma cedării afacerii cu pizza pentru majorarea cu 0,97 de dolari pe acţiune a ofertei făcute acţionarilor Cadbury, micşorând numărul acţiunilor proprii acordate la schimb. În acest fel înlătură o parte dintre nemulţumirile acţionarilor faţă sumele cash, considerate prea mici, cu toate că valoarea totală rămâne neschimbată la 16,4 miliarde de dolari. Kraft a comunicat că toate detaliile privind oferta de preluare ostilă a Cadbury vor fi făcute publice la data de 19