Cercetătorii de la Oxford Internet Institute au realizat o hartă care arată cum "controlează" marile companii din domeniul internetului ţările din întreaga lume.
Potrivit PewResearchCenter, cercetătorii au folosit datele primite de la Alexa, o companie specializată în analiza site-urilor şi a traficului pe internet şi, pe baza informaţiilor obţinute, au reuşit să stabilească, pentru fiecare ţară din lume, care este cel mai vizitat site.
Cu ajutorul acestor rezultate, experţii au putut "desena" o hartă care arată care cum domină cele mai mari companii din domeniul internetului lumea.
Ţările sunt reprezentate pe hartă în alte dimensiuni decât cele obişnuite, însă explicaţia este simplă: dimensiunea fiecărei ţări este raportată la numărul de utilizatori de internet din respectiva ţară.
CLICK PE IMAGINE PENTRU A MĂRI
"Hegemonia" Google
Pe baza hărţii realizate de cercetătorii de la Oxford Internet Institute, s-a constatat că gigantul Google domină ţările din America de Nord, aproape întreaga Europă şi o bună parte din Africa şi Asia.
Facebook, cel mai popular site de socializare la ora actuală, este foarte răspândit în ţările din America Latină, în nordul continentului african şi o parte din Asia, în timp ce serviciul de email Yahoo este cel mai popular în Japonia.
Cu toate acestea, din cele 50 de ţări unde Facebook este cel mai vizitat site, Google s-a poziţionat pe poziţia secundă în 36, în timp ce în celelalte 14 ţări, al doilea cel mai popular site este Youtube, pe care Google îl deţine începând cu anul 2006, mai scrie PewResearchCenter.
Companiile autohtone care le domină pe cele din afară
China şi Rusia sunt două cazuri aparte. În aceste două ţări, giganţii care "controlează" internetul sunt două companii autohtone. Astfel, cel mai accesat site din China